Original title:
Interaktivní umísťování virtuální dlahy na 3D modely kostí
Translated title:
Interactive Splint Positioning on 3D Bone Models
Authors:
Jedlička, Lukáš ; Španěl, Michal (referee) ; Kršek, Přemysl (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií Abstract:
[cze][eng]
Tato práce se zabývá možností interaktivního umísťování modelu dlahy na 3D model skutečné kosti. Zmiňuje současné možnosti lékařů při léčbě zlomenin, komplikace, které mohou při operacích zlomenin nastat, a snaží se o vytvoření počítačového programu, který by vhodným způsobem podpořil přípravu operace zlomenin. Zaměřuje se na vytvoření obecného modelu virtuální dlahy smožnostmi podrobného nastavování jeho parametrů. Hledá vhodný způsob pro umísťování takovéto dlahy na povrch 3D modelu kosti, zejména za pomoci definování křivky na povrchu modelu kosti a omezením pohybu dlahy pouze na tuto křivku doprovázené automatickou změnou tvaru dlahy tak, aby odpovídal tvaru povrchu kosti.
This Master's Project deals with creation of virtual Splint (Orthopedic plate) model and with placement of virtual Splint model onto 3D Bone model. It handles with creating of interpolation curves in 3D (especially Subdivision method) and motion along a curve. This work is only in Czech.
Keywords:
3D graphics; bone; C++; Curves; OpenLG; orthopedic plate; polygons; splint; Subdivision; Transformation; 3D grafika; C++; dlaha; kost; křivky; matice; OpenGL; polygon; subdivision; tranformace
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/53141