Original title:
Rekonstrukce předpjatého železničního mostu
Translated title:
The reconstruction of the prestressed railway bridge
Authors:
Macková, Lucie ; Šedivý, Jan (referee) ; Klusáček, Ladislav (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem zesílení hlavní nosné konstrukce železničního mostu ,,Gagarin‘‘ v km 5,872 na trase Český Těšín – Ostrava Kunčice. Zesílení je řešeno kombinací spřažení s železobetonovým korytem nového kolejového lože a dodatečným předpětím nesoudržnými kabely. Jsou navrženy 3 varianty rekonstrukce, pro které je proveden návrh a posouzení nosné konstrukce dle platných norem. Na základě výpočtů je provedeno zhodnocení jednotlivých variant. Pro nejvhodnější řešení jsou provedeny doplňkové výpočty a výkresová dokumentace.
Diploma thesis describes the design of main structure reinforcement of the railway bridge ,,Gagarin’’ in the 5,872 km of route Český Těšín – Ostrava Kunčice. Reinforcement is achieved by combination of composite slab-shaped channel with the continuous gravel ballast and free additional prestressing cables. There are 3 variants for which the design and assessment of main structure is performed. Evaluation of the options is performed on basis of calculations. There are made additional calculations and drawings for best variant.
Keywords:
additional prestressing; composite slab; limit states.; model SW/2; monostrand; Reconstruction; reinforcement; dodatečné předpětí; mezní stavy.; model SW/2; monostrand; Rekonstrukce; spřažená deska; zesílení
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/30397