Název:
Vyřešil K. R. Popper psychologický problém indukce?
Překlad názvu:
Did K. R. Popper Solve the Psychological Problem of Induction?
Autoři:
Parusniková, Zuzana Typ dokumentu: Příspěvky z konference Konference/Akce: Slovensko-české sympozium o analytické filosofii /6./, Praha (CZ), 2002-05-27 / 2002-05-29
Rok:
2003
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Karl Popper popírá tezi, že v poznání postupujeme od pozorování k teorii. Tím chce eliminovat indukci jako modus myšlení. Dostává se však do rozporu s vlastními postuláty tím, že uznává existence vrozených induktivních očekávání, která mají dogmatický charakter.Karl Popper reject the thesis that learning proceeds from observation to theory. Thus he claims to eliminate induction from epistemology. However, he contradicts his own claims by postulating the existence of inborn inductive expectations that are dogmatic in their nature.
Klíčová slova:
inborn expectations; Karl Popper; psychological problem of induction Číslo projektu: CEZ:AV0Z9009908 (CEP) Zdrojový dokument: Metoda, význam, intence. Popperovské motivy v současném analytickém myšlení, ISBN 80-7007-177-X
Instituce: Filosofický ústav AV ČR
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0038211