Original title:
Využití marketingových analýz při posouzení proveditelnosti stavebního projektu
Translated title:
The use of marketing analysis in assessing the feasibility of the construction project
Authors:
Vrána, Ivan ; MBA, Ludmila Filová, (referee) ; Dohnal, Radek (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Tato práce sleduje aplikaci marketingových analýz při posouzení proveditelnosti stavebního projektu z hlediska investičního rozhodnutí. Výstupem této práce je aplikování vhodných marketingových analýz na konkrétním projektu a jejich důležitost v předinvestiční fázi.
This work follows the application of marketing analysis in assessing the feasibility of the construction of the project in terms of investment decisions. The outcome of this work is the application of appropriate marketing analysis on the project and their importance in the pre-investment stage.
Keywords:
macroenvironment; market of construction; Marketing; microenvironment; Porter's analysis; segments of the construction market; SLEPT analysis; structured interview; makroprostředí; Marketing; mikroprostředí; Porterova analýza; segment stavebního trhu; SLEPT analýza; stavební trh; strukturovaný rozhovor
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/35219