Název:
Perspektivy vzájemné obchodní spolupráce ČR a Japonska
Překlad názvu:
Prospects of the mutual business cooperation of the Czech Republic and Japan
Autoři:
Rakowská, Petra ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Halík, Jaroslav (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této bakalářské práce je poukázat na možnosti posílení obchodní spolupráce mezi Japonskem a Českou republikou. Při této analýze vycházím z Exportní strategie ČR pro období 2012 až 2020. Tato práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola je věnována přímo Exportní strategii vydané Ministerstvem průmyslu a obchodu, jejímž cílem je snaha diverzifikovat zahraniční obchod ČR. Druhá kapitola obsahuje obecné informace o daném teritoriu. Konkrétně se zabývá geografií, demografií, politickým systémem a ekonomickou situací dané země, jež je analyzována pomocí makroekonomických ukazatelů. Třetí kapitola popisuje vývoj zahraničního obchodu Japonska. Poslední kapitola je věnována vzájemným obchodním vztahům ČR a Japonska. Zde je nastíněn vývoj jejich vzájemného obchodu, možnosti využití státní podpory a zhodnocení příležitostí pro české vývozce.The aim of this bachelor's thesis is to point out to opportunities to strengthen business cooperation between Japan and the Czech Republic. The basis for this analysis is the Export Strategy of the Czech Republic for years 2012 - 2020. This thesis is divided into 4 chapters. The first one is dedicated to the Export Strategy, which is aimed at diversification of the czech foreign commerce. The second chapter provides general information about the territory. It particularly deals with geography, demography, political system and economic situation of the country, which is analyzed using macroeconomic indicators. The third chapter describes the development of Japan's foreign trade. The last chapter is dedicated to the mutual commercial relationship of the Czech Republic and Japan. The development of their mutual trade, the possibility of using state assistance and evaluation of the opportunities for czech exporters is outlined in the fourth chapter.
Klíčová slova:
Exportní strategie; Japonsko; Perspektivy; Zahraniční obchod; Export strategy; Foreign commerce; Japan; Prospects
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/50245