Original title:
Změna managementu Jihočeské filharmonie
Translated title:
South Czech Philharmonic (former South Bohemian Philharmonic) Change of Management
Authors:
Dvořák, Michal ; Riedlbauch, Václav (advisor) ; Šmíd, Ilja (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je analýza změn, které nastaly po nástupu Otakara Svobody na pozici ředitele Jihočeské filharmonie. Analýza je provedena na základě expertních rozhovorů vedených s ředitelem Otakarem Svobodou, marketingovou vedoucí Kateřinou Kyselovou a malířem Jiřím Votrubou i výročních zpráv, ročenek a organizačních řádů. Shrnuje nejdůležitější změny, které se projevily zejména v oblasti marketingové komunikace, organizační struktury managementu a dramaturgie.The goal of bachelor thesis is to analyse changes after appointment of Otakar Svoboda as director of South Czech Philharmonic. The analysis is based on expert interviews with director Otakar Svoboda, marketing director Kateřina Kyselová and painter Jiří Votruba as well as on annual reports, yearbooks and organizational orders. Thesis summarize most important changes in the fields of marketing communication, organizational structure of management and dramaturgy.
Keywords:
culture; management; orchestra; performing arts; promotional mix; komunikační mix; kultura; management; orchestr; výkonné umění
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51773