Original title:
Minipivovary jako kulturně ekonomický fenomén
Translated title:
Microbreweries as a cultural economic phenomenon
Authors:
Hlaváček, Václav ; Lindner, Milan (advisor) ; Tyslová, Irena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce pojednává o minipivovarech, jejich vzniku a fungování v České republice a to z pohledu ekonomického i kulturního. V teoretické části jsou představeny historické souvislosti pivovarnictví, posléze i ekonomické aspekty a specifika minipivovarů. Praktická část je konkrétně zaměřená na minipivovary v podbrdském regionu, které jsou postupně charakterizovány a dále rozebrány s ohledem na kulturní význam v rámci lokality. Práce ukazuje, že minipivovary mají z hlediska obcí potenciál především v oblasti cestovního ruchu. Pro místní obyvatele znamená minipivovar příležitost k rozvoji lokální identity a uvědomění si jedinečnosti místa a regionu.This bachelor´s thesis discusses the microbreweries in the Czech Republic from the perspective of economic and culture. The theoretical part presents the historical context of brewing, then the economic aspects and specifics of microbreweries. The practical part is specifically aimed at microbreweries in the region Podbrdsko, which are characterized and further analyzed with respect to the cultural importance within the locality. This work shows that microbreweries have potential in terms of municipality, especially in the field of tourism. For local residents is a microbrewery opportunity to develop local identity and awareness of the uniqueness of the place and the region.
Keywords:
local culture; micorbreweries; municipality; Podbrdsko; lokální kultura; minipivovary; obce; Podbrdsko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/51739