TY - THES TI - Framework Unreal Editor – jeho vlastnosti a použití pro tvorbu 2D hry TT - Framework Unreal Editor – its properties and usage for creating a 2D game AU - Zelinka, Zbyněk AB - Tato bakalářská práce se zabývá popisem herního frameworku Unreal Engine 4. Nejprve je vysvětlen koncept tohoto stále populárnějšího softwarového archetypu a vybraný zástupce je zařazen do kontextu podobných alternativ. Dále je čtenář seznámen s jeho vývojovým prostředím, základními principy a programovacím jazykem Blueprint. Jednotlivé kroky jsou demonstrovány na vývoji jednoduché 2D aplikace, od založení až po export samostatné hry. AB - This bachelor thesis describes the game engine Unreal Engine 4. First, it explains the con-cept of this increasingly popular software archetype and the chosen representative is placed in the context of similar alternatives. The reader is then introduced to its development envi-ronment, basic principles and the Blueprint programming language. Individual steps are demonstrated in the development of a simple 2D application, from foundation to export of a standalone game. UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-206001 UR - http://www.vse.cz/vskp/eid/50553 A2 - Vondráček, Martin A2 - Pecinovský, Rudolf LA - cze KW - Blueprint KW - Herní framework KW - Unreal Engine KW - Sprite KW - Game engine PY - 2015 PB - Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3, http://www.vse.cz ER -