Original title:
Výuka dělitelnosti na základní škole z pohledu začínajícího učitele
Translated title:
Teaching of divisibility at the elementary school from the perspective of beginning teachers
Authors:
BLÁHOVÁ, Markéta Document type: Master’s theses
Year:
2016
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé diplomové práce je analyzovat učebnice a na základě toho sestavit přípravy na vyučování dělitelnosti na základní škole. Diplomová práce je členěna do šesti kapitol včetně úvodu a závěru. Druhá kapitola obsahuje teoretické poznatky z nastudované literatury. Ve třetí kapitole je uvedena analýza vybraných učebnic. Ve čtvrté kapitole jsou popsány přípravy na vyučování. Následující kapitola pak obsahuje zhodnocení výuky podle vytvořených příprav.The aim of this thesis is to analyze textbooks and on their basis to compile preparations for teaching of divisibility in elementary schools. The thesis is divided into six chapters including the introduction and conclusion. The second chapter contains the theoretical background of the literature studied. The next chapter offers an anylysis of selected textbooks. The fourth chapter describes the preparations for teaching. The following chapter contains an evaluation of teaching according to the preparations.
Keywords:
divisibility; preparations for teaching; pupil; teacher; teaching; textbook; textbooks analysis; analýza učebnic; dělitelnost; přípravy na vyučování; učebnice; učitel; výuka; žák Citation: BLÁHOVÁ, Markéta. Výuka dělitelnosti na základní škole z pohledu začínajícího učitele. České Budějovice, 2016. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/36056