Original title:
Produkční servisy pro zahraničního klienta v oblasti reklamy
Translated title:
Production Services For An International Client In Advertising
Authors:
Havelka, Oldřich ; OUKROPEC, Petr (advisor) ; ŠUSTER, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Text bakalářské práce se věnuje odvětví servisních produkčních společností v ČR a jejich spolupráci se zahraničními subjekty na výrobě hraného reklamního spotu. Rozebírá základní struktury komunikace, výroby a hierarchie mezi servisní produkcí a zahraničními partnery. Postupně rozkrývá chronologii výroby reklamy od zadání zakázky až po její uzavření. Popisuje aktuální situaci na českém trhu a mechanismy převzaté z filmové výroby ? aplikované do servisního prostředí výroby reklamy. Na základě kombinace používaných produkčních postupů a dokumentů dává přehled o postavení výroby servisních reklamních zakázek na českém audiovizuálním trhu.Text of the thesis is devoted to the service production companies in the Czech Republic and cooperation with foreign entities in the production of feature commercial. It discusses the basic structures of communication, production and hierarchy between service production and foreign partners. Gradually reveals the chronology of commercial production from the award of the contract to its conclusion. It describes the current situation on the Czech market mechanisms taken from film production - applied to the service environment of commercial production. Based on the combination of the manufacturing processes and document gives an overview of the status of production service advertising contracts Czech audiovisual market.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/8642