Original title:
Thajsko jako obchodní partner České Republiky
Translated title:
Thailand as a trade partner of the Czech Republic
Authors:
Vlčková, Markéta ; De Castro, Tereza (advisor) ; Kačírková, Eliška (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je zjistit, zda je Thajsko perspektivním trhem pro české exportéry a identifikovat příležitosti na tamním trhu. Tato skutečnost je zjišťována pomocí analýz PEST a SWOT. Dále jsou identifikovány atraktivní obory českých vývozců pro thajský trh. V práci je zohledněno jak postavení Thajska ve světovém obchodě a jeho zapojení do globálních hodnotových řetězců, tak obchodní vztahy s Českou republikou včetně podpory českých institucí a kulturních a obchodních odlišností. Díky těmto informacím může práce sloužit jako podklad při rozhodování o vstupu na thajský trh.The aim of this thesis is to find out whether Thailand is a perspective market for Czech exporters and to identify market opportunities. PEST and SWOT analysis is used in order to investigate this opportunities. Furthermore, attractive sectors of Czech exporters to Thai market are identified. The position of Thailand in international trade and its integration into global value chains as well as business relations with the Czech Republic, including support of the Czech institutions and cultural and business differences, are taken into consideration. Following this information, the thesis can be used as a basis for decisions whether to enter the Thai market.
Keywords:
Export; Global value chains; PEST analysis; SWOT analysis; Thailand; Export; Globální hodnotové řetězce; PEST analýza; SWOT analýza; Thajsko
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/40811