Název:
Vztah mezi čteností knih, sociální skupinou a vrstvou
Překlad názvu:
Relationship between reading books, social group and social class
Autoři:
Novák, Štěpán ; Surynek, Alois (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá teorií sociální stratifikace a její využitelnosti pro potřeby marketingu ve vztahu ke čtenářství. Právě z důvodu této využitelnosti je zde také zmíněn a popsán cílený marketing a na to navazující popis segmentace trhu. Cílem praktické části byly analýza a popis knižního trhu, které obsahují dostatek informací seřazených tak, že je možné je využít při uvažování o vstupu na knižní trh, případně při plánování marketingových aktivit. K naplnění tohoto cíle bylo využito publikovaných výsledků empirických výzkumů na toto téma, případně na témata související. Z těchto výzkumů byla vybrána relevantní data, která mají pro splnění cíle největší přínos. Pomocí jejich kombinace a analýzy z účelového úhlu pohledu bylo dosaženo potřebných závěrů. Výsledkem této práce je hodnocení a analýza souboru grafů, které by měly sloužit při rozhodování o vstupu na knižní trh, případně jako přehled o knižním trhu pro jiné účely.This Bachelor's Thesis deals with theory of social stratification and its usability for needs of marketing in realationship with book market. Two parts of marketing theory such as target marketing and market segmentation are described. The object of practical part is to create analysis and description of book market which includes enough informations for using as relevant document for making desicion of entering the book market or for using as basic informations for marketing needs. Free acces published empirical researchs were use for reaching the objective. Combination and analysis of data led to required results. The conclusion of this thesis is document that can be usefull for making decision of entering the book market or for choosing marketing startegy.
Klíčová slova:
knihy; marketing; sociální stratifikace; trh; čtení; books; market; marketing; reading; social stratification
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/46863