TY - THES TI - Analýza marketingové strategie vybrané firmy TT - Analysis of marketing strategy in specific company AU - Havlíková, Kristýna AB - The master's thesis deals with the issues of marketing strategy and communications with subsequent applications to an alternative care center for pets, named the Optima Vetcare. The theoretical part includes description of marketing concepts, which include a marketing strategy, a marketing mix, a communication mix, trends in marketing and a marketing research. The practical part is specifically focused on the specifics of the marketing Optima Vetcare and maps its marketing efforts since the year 2014, when it was founded. The questionnaire survey is realized at the end of the thesis and then recommendations are proposed for the improvement of Optima Vetcare's marketing communications. The aim of this thesis is to present an alternative care center for pets Optima Vetcare and analyze its marketing. Another goal is to provide possible proposals and recommendations for marketing communication improvement. AB - Diplomová práce nastiňuje problematiku marketingové strategie a komunikace s aplikací na centrum alternativní péče o domácí zvířata Optima Vetcare. V teoretické části jsou rozebrány pojmy z oblasti marketingu, mezi něž se řadí marketingová strategie, marketingový mix, komunikační mix, trendy v marketingu a marketingový výzkum. Praktická část je zaměřena již konkrétně na specifika marketingu v Optima Vetcare a mapuje marketingové snažení od roku 2014, kdy došlo k jeho založení. V závěru práce je provedeno dotazníkové šetření a navržena doporučení pro zlepšení marketingové komunikace Optima Vetcare. Cílem diplomové práce je představit centrum alternativní péče o domácí zvířata Optima Vetcare a provést analýzu jeho marketingu. Dalším cílem je poskytnout možné návrhy a doporučení pro zlepšení marketingové komunikace. UR - http://www.vse.cz/vskp/eid/45423 UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-193528 A2 - Procházková, Markéta A2 - Malíková, Kateřina LA - cze KW - Marketingová strategie KW - Marketingová komunikace KW - Marketing strategy KW - Optima Vetcare KW - Marketing communications PY - 2014 PB - Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3, http://www.vse.cz ER -