Original title:
Etické kodexy - jejich úloha ve vztazích mezi podnikateli
Translated title:
Codes of Ethics - their role in relations among entrepreneurs
Authors:
Kolaříková, Barbora ; Švarc, Zbyněk (advisor) ; Hásová, Jiřina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2014
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá Etickými kodexy a jejich úlohou mezi podnikateli. Cílem práce je poskytnutí ucelenějšího přehledu o podnikatelské etice, dále její aplikace a využití etických kodexů v praxi. Teoretická část je zaměřena na definici základních pojmů, poskytuje náhled do historie etiky a poukazuje na provázanost mezi etickými a právními pravidly. V práci jsou dále popisovány nástroje a metody etiky, samostatná kapitola je pak věnována etickým kodexům. Praktická část se zabývá příkladem etického kodexu ve vybrané společnosti.This master's thesis deals with Codes od Ethics and their role in relations among entrepreneurs. The aim is to provide a more comprehensive overview of business ethics and its application and use of code of ethics in practice. The theoretical part focuses on the definition of key terms, provides insight into the history of ethics and highlights the linkage between ethical and legal regulation. The thesis further describes the tools and methods of business ethics, another chapter is then devoted to ethical codes. The practical part of the thesis analyses code of ethics in a particular selected company.
Keywords:
code of ethics; corporate social responsibility; ethics in business; good faith; dobré mravy; etický kodex; etika v podnikání; společenská odpovědnost firem
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/44231