Original title:
Hodnocení žáků na střední odborné škole jako prvek zpětné vazby
Authors:
Hlaváčová, Petra Document type: Bachelor's theses
Year:
2014
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce vytváří přehled současných používaných forem hodnocení žáků střední odborné školy jakožto prvku zpětné vazby. Cílem bakalářské práce je průzkum používaných forem hodnocení žáků na vybrané střední odborné škole. V teoretické části je vymezena problematika hodnocení, formy a cíl. Metodou teoretické části je analýza, syntéza a srovnávání výpisků z odborných literárních zdrojů. Praktická část se zabývá formami hodnocení žáků ze strany učitelů. K získání těchto informací byla provedena pozorování výuky odborných předmětů na vybrané střední odborné škole, která byla zaznamenána do pozorovacích archů. Tato pozorování proběhla u osmi různých učitelů odborných předmětů. Následně byla získaná data analyzována a zhodnocena. Na základě těchto výsledků jsou dále vymezeny závěry a doporučení pro pedagogickou praxi.Bachelor thesis creates an overview of current evaluation methods used by students of secondary technical school as a means of feedback. The aim of the thesis is the survey method used to students evaluation at selected secondary technical school. In the theoretical part is describing issue of evaluation, methods and aim. Methods of theoretical part are analysis, synthesis and comparison of extracts from scientific literature sources. The practical part deals with ways of evaluation of students by teachers. To obtain this information was made observation of teaching vocational subjects in selected secondary technical school, which was recorded in the observation sheets. These observations were carried out for eight different teachers of vocational subjects. Subsequently, the obtained data is analyzed and evaluated. Based on these results are further defined conclusions and recommendations for pedagogical practice.
Keywords:
funkce hodnocení; hodnocení žáků; slovní hodnocení; zpětná vazba