Název:
Analýza výukových programů CEGV Cassiopeia z hlediska primární prevence
Překlad názvu:
Analysis of Tutorials CEGV Cassiopeia in Terms of Primary Prevention
Autoři:
KURZ, Petr Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce Analýza výukových programů CEGV Cassiopeia z hlediska primární prevence se zaměřuje na tématiku primární prevence ve vztahu k výukovým programům realizovaným CEGV Cassiopeia. Centrum ekologické a globální výchovy Cassiopeia vzniklo v roce 1995 a v současné době je jeho hlavní náplní výchova, vzdělávání se zaměřením na environmentální, multikulturní a osobnostně sociální témata. Cassiopeia spolupracuje s mateřskými, základními, středními, speciálními a vysokými školami. Cílem této bakalářské práce je zhodnotit jednotlivé výukové programy na základě standardů "Certifikace odborné způsobilosti poskytovatelů programů školské primární prevence rizikového chování". Teoretická část je věnována základním pojmům primární prevence ve vztahu k vzdělávání spolu s uvedením historického vývoje a dále se věnuje tématu environmentální vzdělávání. V praktické části je uvedena analýza výukových programů na základě standardů certifikace, která přináší přehled výukových programů, které by byly vhodné pro proces certifikace. Dále přináší výsledky rozhovorů s pracovníky CEGV Cassiopeia a učiteli ve vztahu k vhodnosti environmentálních výukových programů z pohledu primární prevence.Analysis of teaching programs of CEGV Cassiopeia from the view of primary prevention. The paper deals with the topic of primary prevention in relation to teaching programs carried out by CEGV Cassiopeia. The Center of Ecologic and Global Education Cassiopeia (CEGV Cassiopeia) was established in 1995. At present its primary occupation is education, particularly education specialized in environmental, multicultural and personal-social topics. The center co-operates with nursery, primary, high schools, specialized schools and universities. It is the object of this paper to evaluate individual teaching programs on the basis of standards of "Competence certification of providers of programs of primary prevention of high-risk behavior at schools". The theoretical part deals with basic terms in primary prevention in relation to education and compiles the historical development as well as environmental education. The practical part provides an analysis of teaching programs on the basis of certification standards. The analysis gives an overview of teaching programs appropriate for the certification process. There are also results of interviews with CEGV Cassiopeia lectors and teachers relating to helpfulness of environmental teaching programs from the perspective of primary prevention. Citace: KURZ, Petr. Analýza výukových programů CEGV Cassiopeia z hlediska primární prevence. České Budějovice, 2015. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33635