Název: THE EFFECT OF THRESHOLD VALUE ON THE RESIDUAL FATIGUE LIFETIME OF RAILWAY AXLES
Autoři: Pokorný, Pavel ; Náhlík, Luboš ; Hutař, Pavel
Typ dokumentu: Příspěvky z konference
Konference/Akce: Engineering Mechanics 2014 /20./, Svratka (CZ), 2014-05-12 / 2014-05-15
Rok: 2014
Jazyk: eng
Abstrakt: The fatigue failure of railway axles could have unaccepted consequences. Because of safe operation, it is important to determine the residual fatigue lifetime. The railway axle could contain some cracks either from manufacturing process or from previous service operation. Present defectoscopy can reliably detect only relatively long cracks (longer than 2 mm), see [1]. In other words, there is a risk that the existing crack is not detected by defectoscopy. For conservative establishment of the residual fatigue lifetime the crack, which could be not detected by defectoscopy, must be considered. This paper deals with an effect of the threshold value of fatigue crack propagation on the residual fatigue lifetime of railway axles. Two very commonly used materials for railway axles EA1N and EA4T steels are considered. The results of this paper could be used for safer operation of railway axles.
Klíčová slova: fatigue crack; railway axle; residual fatigue lifetim; threshold value
Číslo projektu: EE2.3.20.0214
Poskytovatel projektu: GA MŠk
Zdrojový dokument: Engineering mechanics 2014, ISBN 978-80-214-4871-1, ISSN 1805-8248

Instituce: Ústav fyziky materiálů AV ČR (web)
Informace o dostupnosti dokumentu: Dokument je dostupný v příslušném ústavu Akademie věd ČR.
Původní záznam: http://hdl.handle.net/11104/0239674

Trvalý odkaz NUŠL: http://www.nusl.cz/ntk/nusl-177646


Záznam je zařazen do těchto sbírek:
Věda a výzkum > AV ČR > Ústav fyziky materiálů
Konferenční materiály > Příspěvky z konference
 Záznam vytvořen dne 2014-11-27, naposledy upraven 2021-11-24.


Není přiložen dokument
  • Exportovat ve formátu DC, NUŠL, RIS
  • Sdílet