Original title:
K pedagogickým souvislostem v přístupu Moshé Feldenkraise a Ivana Vyskočila
Translated title:
Pedagogical links and connections in approach of M. Feldenkrais and I. Vyskocil
Authors:
Skovajsa, Jan ; VOSTÁRKOVÁ, Ivana (advisor) ; OSWALDOVÁ, Petra (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2013
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce sleduje a pojmenovává některé souvislosti, paralely a styčné plochy v pedagogické rovině přístupu Moshého Feldenkraise a Ivana Vyskočila. Rovněž se věnuje zachycení okolností jejich opakovaného setkání a spolupráce koncem šedesátých let dvacátého století, které zatím nebyly nikde popsány ani zaznamenány. Autor uvádí čtenáře do problematiky skrze náčrt osobní a profesní biografie Ivana Vyskočila a Moshého Feldenkraise, ve vztahu k formování jejich unikátních přístupů v oblasti psychosomatických disciplín a somatického vzdělávání.The bachelor thesis reveals selected links and connections of pedagogical aspects in approach of Moshe Feldenkrais and Ivan Vyskocil. It also describes their meetings and beginning professional collaboration in the late sixties of the 20th Century that hasn't been recorded yet. The author brings this situation into wider context of their personal and professional biographies that formed their unique approaches in the field of psychosomatic disciplines and somatic education.
Keywords:
dialogická jednání; Feldenkrais, Moshé, 1904-1984; psychosomatické aspekty; psychosomatika; somatická psychoterapie; Vyskočil, Ivan, 1929-
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7831