Original title:
Guerilla marketing a jeho využitie v komerčných komunikáciach
Translated title:
Guerilla marketing and its use in commercial communications
Authors:
Koišová, Stanislava ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2012
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Témou mojej diplomovej práce je "Guerilla marketing a jeho využitie v komerčných komunikáciách." Za hlavný cieľ práce som si stanovila vymedzenie nových foriem marketingovej komunikácie a posúdenie ich možného uplatnenia v segmente malých a stredných firiem s osobitným dôrazom na guerilla marketing. Celá práca je koncipovaná do troch základných častí, keď prvé dve kapitoly predstavujú teoretický pohľad, ako na marketing vo všeobecnosti, komerčné komunikácie a nové trendy v obore, tak i na samotný Guerilla marketing, prostredníctvom jeho definovania a vymedzenia hlavných charakteristík, ako aj základných druhov. Tretia kapitola je tvorená predstavením dvoch konkrétnych marketingových kampaní využívajúcich nástroje Guerilla marketingu a jej záverom je analýza dotazníkového šetrenia.Tématem mé diplomové práce je "Guerilla marketing a jeho využití v komerčních komunikacích." Za hlavní cíl práce jsem si stanovila vymezení nových forem marketingové komunikace a posouzení jejich možného uplatnění v segmentu malých a středních firem se zvláštním důrazem na guerilla marketing. Celá práce je koncipována do tří základních částí, kdy první dvě kapitoly představují teoretický pohled, jak na marketing obecně, komerční komunikace a nové trendy v oboru, tak i na samotný guerilla marketing, prostřednictvím jeho definování a vymezení hlavních charakteristik, jakož i základních druhů. Třetí kapitola je tvořena představením dvou konkrétních marketingových kampaní využívajících nástroje Guerilla marketingu a jejím závěrem je analýza dotazníkového šetření.The topic of my thesis is "Guerilla marketing and its use in commercial communications." The main objective of my thesis is to define new forms of marketing communication and to assess their possible application in the segment of small and medium-sized businesses, with particular emphasis on guerilla marketing. The thesis has three basic parts. The first two chapters present a theoretical view on marketing, commercial communications and new trends in the field, as well as on Guerilla marketing, through its definition, the definition of its main characteristics and basic types. The third chapter is formed by introducing two specific marketing campaigns using tools typical for Guerilla Marketing and was concluded with the analysis of the questionnaire.
Keywords:
ambient marketing; ambush marketing; astroturfing; buzz marketing; commercial communication; guerilla marketing; mosquito; viral marketing; ambient marketing; ambush marketing; astroturfing; buzz marketing; guerilla marketing; komerční komunikace; mosquito; virálny marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/36080