Název:
Biopotraviny a jejich postavení v současném retailingu
Překlad názvu:
Organic food and its position in contemporary retailing
Autoři:
Veselá, Tereza ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2012
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá pozicí biopotravin na současném maloobchodním trhu v České republice. V úvodu vysvětluje, co je to samotná biopotravina a ekologické zemědělství, z jehož produktů se biopotraviny vyrábějí. Práce dále popisuje vývoz ekologického zemědělství ve světě a u nás a čtenáři pak přináší také informace o aktuálním stavu. Je zde podrobně popsán také současný trh s biopotravinami, ale i jejich výroba, distribuce, vývoz a dovoz nebo samotný pohled českých obyvatel na toto odvětví. V praktické části se práce věnuje analýze postavení biopotravin v prodejnách obchodního řetězce SPAR Česká obchodní společnost s.r.o. Čtenářovi nabízí rozhovor se sortimentní manažerkou společnosti, dále výsledky průzkumu na prodejnách, kdy byla zmapována aktuální nabídka sortimentu biopotravin vybraných prodejen. Dále také poskytne výsledky dotazníkového šetření u zákazníků společnosti SPAR ČOS.This thesis deals with the current position of the organic food on current retail market in the Czech Republic. The introduction part explains what is the organic food and farming, of which organic products are produced. The work describes the development of organic farming in the world and in Czech and then also provides information on the current status. There is also described in detail the current market of organic food, their production, distribution, export and import and the attitude of Czech population to this sector. The practical part deals with the analysis of the situation of organic food in stores of retail chain SPAR Česká obchodní společnost s.r.o. It provides the readers with an interview with a company's product manager, as well as the results of the survey in stores, which has analyzed the current offer of the organic food in particular stores. It also provides the results of a questionnaire survey among the customers of SPAR ČOS.
Klíčová slova:
biopotraviny; Ekologické zemědělství; Natur*pur; SPAR Česká obchodní společnost s.r.o.; Organic farming; organic food; private label Natur * pur; SPAR Česká obchodní společnost s.r.o.
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/35622