Název:
Technické prostředky podpory výuky tělesně postižených
Překlad názvu:
Technical resources for educational support of students with handicap
Autoři:
Louda, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Žid, Norbert (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá hodnocením kvality technických prostředků pro podporu výuky osob s tělesným postižením na počítači. Cílem je přiblížení a ohodnocení kvality a atraktivnosti běžných technických prostředků pro domácí použití s náhledem na méně běžné prostředky ovládání počítače a to jednak pro běžné uživatele, ale i s ohledem na osoby s tělesným postižením. Práce je rozdělena do čtyř logických částí. První část je věnována teoretickému úvodu do problematiky. Z charakteru nemocí a postižení vyplývají podstatné skutečnosti, které ovlivňují používání počítače uživatelem s tělesným postižením. Na konci této části jsou zmíněny i případné způsoby ovládání počítače. Druhá část se věnuje finanční náročnosti pořízení technických prostředků. Třetí část stručně charakterizuje metodu hodnocení produktů na základě první části a definuje kritéria, která určují, zda výrobky reflektují skutečnosti vyplývající z charakteru příslušného tělesného postižení a zároveň i požadavků člověka, běžného uživatele. Čtvrtá část práce zakončuje a podává hodnocení vybraných produktů. Doplněním jsou i vyslovené trendy a skutečnosti, které ovlivňují současný trh s technickými prostředky.This paper deals with evaluation of quality of technical resources to support education of students with handicap at computers. This work aims to map and asses' quality and market appeal of common technical resources for home usage with opinion on less common technical resources for average user and at same time with respect for students with handicap. This publication is divided into four logical parts. First part is devoted to theoretical approach into field of handicaps. From nature of illnesses and handicaps result essential facts, that affects using computers by users with handicap. At the end of this section are noted appropriate ways of using computers. Second part attends to financial seriousness when buying technical resources in this field of purpose. Third section briefly describe method of evaluating products based on first part and define criterion which reflects facts of relevant handicap and at same time also demands of common human user. Fourth part concludes mapping and delivers assessment of chosen products. Publication is completed by trends and facts that affect present market with technical resources.
Klíčová slova:
dostupnost; hendikep; počítač; produkt; technické prostředky; tělesné postižení; výuka; zdraví; availability; computer; education; handicap; health; product; technical resources
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/20251