Název:
Vliv akreditace na pacienta
Překlad názvu:
Influence of accreditation on patient
Autoři:
KRASNIČANOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V současné době je akreditace nemocnic velmi aktuálním tématem. Během posledních let došlo ke změně životního stylu společnosti. V rámci poskytovaných služeb roste počet pacientů, kteří vyhledávají kvalitnější zdravotnická zařízení s nabídkou odbornější péče. Základním vodítkem pro pacienta je informace o tom, zda je zdravotnické zařízení akreditováno. Akreditace nemocnice je pro pacienta zárukou, že postupy používané v nemocnici splňují předepsané standardy. Standardizace péče zaručuje jednotný přístup k pacientovi a vede k bezpečnější a kvalitnější péči. Cíle práce Cíl 1: Zjistit, jakým způsobem mají vybrané nemocnice zaveden ?Program zvyšování kvality a bezpečí poskytovaných služeb v nemocnici s akreditací (JCI)?? Cíl 2: Prozkoumat vliv akreditace (JCI) na pacienta, jeho spokojenost a úroveň zpětné vazby. Cíl 3: Definovat přínos akreditace v nemocnici s JCI vůči zařízení bez JCI z pohledu pacienta. Výzkumné otázky 1) Jak pacient vnímá úroveň péče, její dostupnost a kontinuitu v zařízení s akreditací? 2) Jak pacient vnímá komplexní péči týmu odborně vzdělaného personálu (lékařů, všeobecných sester, edukačních sester, nutričních terapeutů)? 3) Jak pacient hodnotí informovanost o veškeré péči související s jeho zdravím v průběhu hospitalizace? 4) Jaký rozdíl v péči spatřuje pacient v nemocnici s akreditací vůči jinému zařízení bez ní? Metodika K získání potřebných informací bylo provedeno kvalitativní výzkumné šetření, použita technika metody dotazování s technikou polostrukturovaného rozhovoru na předem připravený okruh otázek. Osloveno bylo celkem 6 pacientů hospitalizovaných v Nemocnici Na Homolce. O výzkumu bylo informováno vedení nemocnice písemnou formou. Výsledky a závěr Z rozhovorů vyplynulo, že pacientům byla během hospitalizace v akreditované nemocnici JCI poskytována ošetřovatelská péče dle celkové nebo funkční metody. Péče byla dle potřeb pacientů dostupná z hlediska časového i organizačního. V jediném případě nebylo zajištěno lůžko. Situace se vyřešila dohodou personálu s pacientem. Důležitou součástí příjmu pacienta do akreditované nemocnice bylo představení se personálu pacientům, který tak učinil, vyjma jednoho pacienta. Dále se všichni pacienti shodli, že je lékař na oddělení denně navštěvoval. Spolupráce multidisciplinárního týmu dle pacientů fungovala, zejména oceňovali práci psychologa. Rozdíly v péči pacienti spatřovali v bezpečnostních opatřeních a z hlediska dostupnosti z rozhovorů vyplynulo, že se dva respondenti setkali s dlouhou čekací lhůtou na plánovanou operaci v neakreditované nemocnici. Úroveň poskytované ošetřovatelské péče hodnotili pacienti pozitivně. Z výsledků výzkumného šetření vyplývá, že většina pacientů si uvědomovala rozdíly v poskytované péči. Vliv má jistě i vzdělanost sester v komunikaci s nemocným, kdy bylo shledáno, že je potřeba komunikaci více rozvinout. Výstupem bakalářské práce je návrh praktického semináře pro sestry, který by měl obsahovat základní informace o efektivní komunikaci s nemocným zaměřený zejména na zpětnou vazbu.Nowadays the accreditation of hospitals is very current topic. During the last years there has been a change in the way of life of society. Within the provided services, the number of patients seeking higher quality medical facilities with specialist care rises. The basic lead for patient is the information about accreditation of the medical facility. The accreditation of the hospital is guarantee for patient that procedures used in the hospital comply with the prescribed standards. Standardization of care provides a unified approach to the patient and leads to safer and higher quality care. Thesis objectives Objective 1: To find out how the selected hospitals introduce "Program of improving the quality and safety of the services provided in a hospital accredited (JCI)" Objective 2: To explore the impact of accreditation (JCI) on patient satisfaction and quality of feedback. Objective 3: To define the benefits of accreditation at the hospital with JCI against the facility without JCI from the patient's perspective. Research questions 1) How does patient perceive the level of care, its accessibility and continuity in the accredited facility? 2) How does patient perceive the complex care of team of trained personnel (doctors, nurses, educational nurses, nutritional therapists)? 3) How does patient evaluate the awareness about all care related to his/her health during hospitalization? 4) What difference in care is there for patient at the hospital with accreditation from the other facility without it? Methodology To obtain the necessary information, a qualitative research was carried out and the methods of questioning with the technique of semi-structured interview on a pre-prepared set of questions were used. A total of 6 patients hospitalized in Hospital Na Homolce were interviewed. The hospital management was informed about the research in writing. Results and Conclusion The interviews revealed that the patients were provided by nursing care according to general or functional method during the hospitalisation in JCI accredited hospital. The care was available according to the patients? needs in terms of time and organisation. In one case a bed wasn?t arranged. The situation was resolved by agreement of staff with the patient. An important part of patient admission to the accredited hospital was staff presentation to patients, which was done, except for one patient. Furthermore, all patients agreed that a physician in the department had attended them every day. The cooperation of the multidisciplinary team worked well according to the patients, they particularly appreciated the work of a psychologist. Patients saw differences in the care in the security measures and in terms of availability, the interviews revealed that two respondents had experienced a long waiting time to scheduled surgery at a hospital without accreditation. The patients evaluated positively the level of provided nursing care. The results of the survey show that most of patients were aware of the differences in provided care. There is surely an influence of education of the nurses in the communication with patients, when was found out that it is needed to develop the communication more. The output of this thesis is a proposal of practical seminar for nurses, which should contain basic information about an effective communication with the patient, particularly aimed to feedback.
Klíčová slova:
akreditace; komunikace; multidisciplinární tým; ošetřovatelská péče; pacient; accreditation; communication; multidisciplinary team; nursing care; patient Citace: KRASNIČANOVÁ, Lucie. Vliv akreditace na pacienta. České Budějovice, 2013. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Zdravotně sociální fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/33450