TY - THES TI - Segmentace spotřebitelských trhů a hodnocení tržních segmentů TT - Segmentation of consumer's markets and evaluation of market's segments AU - ŠVECOVÁ, Iveta AB - The goal of this bachelor thesis was to explain a possibly segmentation of consumer´s markets for a chosen company, and to present a suitable goods offer, so it would be suitable to the needs of selected segments. The work is divided into theoretical and practical part. First part describes marketing, segmentation, segmentation of consumer's markets, consumer's market, market's segments a other terms. Second part describes an evaluation of questionnaire survey, discovering of market's segments and presenting suitable goods offer for selected segments. AB - Cílem této bakalářské práce je vysvětlit možné segmentování spotřebitelských trhů pro zvolenou firmy a navrhnout vhodnou nabídku zboží tak, aby vyhovovala potřebám vytypovaných segmentů. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část vysvětluje pojmy jako marketing, segmentace spotřebitelských trhů, spotřebitelský trh, tržní segment a další pojmy. V praktické části dochází k vyhodnocení dotazníkového šetření, odkrytí segmentů a navržení vhodné nabídky pro vytypované segmenty. UR - http://www.jcu.cz/vskp/23794 UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-153348 LA - cze KW - segmentation KW - Marketing KW - segmantace KW - segmentation of consumer's markets KW - consumer's market KW - spotřebitelský trh KW - tržní segment KW - segmentace spotřebitelských trhů KW - market's segment PY - 2013 PB - Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Husova 458, 370 05 České Budějovice, http://www.jcu.cz ER -