Název:
Sestavení a ověření modelu přírodovědné exkurze pro posluchače výchovy ke zdraví v NP Šumava
Překlad názvu:
Arrangement and proving of nature excursion model for students of education for health in the National park Šumava.
Autoři:
KUČEROVÁ, Martina Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá sestavením a ověřením modelu kurzu Metodika přírodovědných exkurzí pro studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Výchova ke zdraví. Jsou realizované v Národním parku a chráněné krajinné oblasti Šumava tak, aby absolventi daného předmětu získali potřebné teoretické a praktické znalosti pro organizaci přírodovědných exkurzí, které jsou navrhovány jako součást kurzu "Metodika přírodovědných exkurzí". Podporují ochranu přírody s důrazem na vysvětlení významu zdravé a nepoškozené přírody pro zdraví člověka. Výzkum potvrdil hypotézu, že účastníci kurzu očekávají od kurzu získání nových teoretických a praktických znalostí. Účastníci projevují zájem o praktické ověření první pomoci v terénu, o výuku aktivit určených pro přírodovědné exkurze. V závěrečné části je navržen model kurzu "Metodika přírodovědných exkurzí". Součástí diplomové práce je detailně zpracovaná interaktivní úvodní přednáška pro tento předmět. Tato diplomová práce vznikla na základě dvouletého výzkumu ve spolupráci s katedrou výchovy ke zdraví a Správou Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava. Diplomová práce se zabývá sestavením a ověřením modelu kurzu Metodika přírodovědných exkurzí pro studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích oboru Výchova ke zdraví. Jsou realizované v Národním parku a chráněné krajinné oblasti Šumava tak, aby absolventi daného předmětu získali potřebné teoretické a praktické znalosti pro organizaci přírodovědných exkurzí, které jsou navrhovány jako součást kurzu "Metodika přírodovědných exkurzí". Podporují ochranu přírody s důrazem na vysvětlení významu zdravé a nepoškozené přírody pro zdraví člověka. Výzkum potvrdil hypotézu, že účastníci kurzu očekávají od kurzu získání nových teoretických a praktických znalostí. Účastníci projevují zájem o praktické ověření první pomoci v terénu, o výuku aktivit určených pro přírodovědné exkurze. V závěrečné části je navržen model kurzu "Metodika přírodovědných exkurzí". Součástí diplomové práce je detailně zpracovaná interaktivní úvodní přednáška pro tento předmět. Tato diplomová práce vznikla na základě dvouletého výzkumu ve spolupráci s katedrou výchovy ke zdraví a Správou Národního parku a chráněné krajinné oblasti Šumava.This thesis deals with the arrangement and proving of examples of nature excursions for the course methods of natural excursions for students of Health education in the University of South Bohemia in České Budějovice, within the area of Sumava National Park and Sumava Landscape Protected Area. The model course is designed so that the graduates of this subject can gain the required theoretical and practical knowledge in organising natural excursions. The natural excursions implemented within the course support nature protection with an emphasis on explanation of how important exposure to healthy and undamaged nature is for the health of the human body and mind and soul. With the help of questionnaires it was confirmed, that the students expect to obtain theoretical and practical knowledge on this subject. The students are interested in practical training of first aid in the terrain, and learning about activities for natural excursions. The final part provides a worked detailed theoretical lecture for this subject. This thesis was developed pursuant to two years research carried out with the cooperation of the Faculty of Healh Education and the Administration of Sumava National park and Landscape Protected Area.
Klíčová slova:
environmentální vzdělávání; exkurze.; metodika přírodovědných exkurzí; přírodovědná exkurze; environmental education; methodics of natural excursion; natural excursion Citace: KUČEROVÁ, Martina. Sestavení a ověření modelu přírodovědné exkurze pro posluchače výchovy ke zdraví v NP Šumava. České Budějovice, 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/27459