TY - THES TI - Analýza dopadů zavedení limitního opatření na náklady na předvolební kampaně politických stran TT - Analysis of the impact of the act which limits the election expenses of the political parties AU - Šimůnková, Barbora AB - Cílem práce je poskytnout dostatek argumentů, na základě kterých bude možné posoudit případný vliv zavedení zákona upravující výši volebních nákladů politických stran v České republice. Práce analyzuje data hospodaření politických stran na Slovensku, kde takový zákon fungoval, a porovnává je se stavem v České republice. Odborníci, zabývající se problematikou volebních nákladů, odhalují některé zájmové skupiny, pro které může být přijetí zákona přínosné a naopak. Mezi takové skupiny patří velké a malé politické strany, politické strany u moci a vyzyvatelské politické strany. Práce nezapomíná ani na analýzy nevládních organizací, které se pokusily monitorovat efekty, a největší nedostatky regulace. Závěr práce přináší poznatek, že na voliče při výběru kandidáta, působí řada významnějších faktorů, například politická a společenská situace v zemi, dobře odvedená volební kampaň atd. Výše volebních nákladů tak nemusí hrát významnou roli, jaká je jí připisována. Na základě tohoto poznatku může být takový zákon považována za další marketingový nástroj, který používají politické strany pro získání voličů. AB - The mail goal of this work is to provide enough arguments, on which basis we can come to a conclusion if an act about limits on election costs of political parties in the Czech Republic could bring a positive effect. The work compares data on economic activities of political parties in the Slovak Republic with political parties in the Czech Republic. Experts on election costs define some interest groups which can benefit from this law. These groups include large and small parties, incumbents and challengers parties. The work does not neglect the analysis of non-governmental organizations that have attempted to monitor the implementations, effects and loopholes of such a law. The conclusion brings the finding that the voters may be influenced by a number of important factors, such as political and social situation in the country, by the well prepared and carried out campaign i.e. it is also found out that election costs does not play such an important role that is assigned to them. Regulation in the form of an upper limit of election expenses can be considered as another marketing tool that is used to obtain political party voters. UR - http://www.nusl.cz/ntk/nusl-150154 UR - http://www.vse.cz/vskp/eid/34893 A2 - Minárik, Pavol A2 - Pícl, Michal LA - cze KW - regulace KW - campaign KW - limits KW - limity KW - volební kampaně KW - regulation KW - politické strany KW - political parties PY - 2011 PB - Vysoká škola ekonomická v Praze, nám. W. Churchilla 4, 130 67 Praha 3, http://www.vse.cz ER -