Název:
Kvalitatívna štúdia vnímania zdravia slovenskými respondentmi: implikácie pre marketing zdravia
Překlad názvu:
Qualitative study of Slovak respondents perception of health: implications for health marketing
Autoři:
Šefčíková, Natália ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Říha, David (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2012
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Diplomová práca sa zameriava na analýzu zdravia v rámci marketingu zdravia, ktorý je v práci identifikovaný ako široký pojem zahŕňajúci ako branding verejného zdravia, tak aj branding zdravia v oblasti komerčného marketingu. Dôraz je kladený na prostredie slovenského trhu. Teoretická časť práce sa zaoberá pojmom zdravie, jeho hodnoty a zdravotnej gramotnosti. Nasleduje situačná analýza slovenského trhu so zdravím, analýza demografického vývoja a charakteristika zdravia a zdravotníctva v Československu. Jadro teoretickej časti práce tvorí komplexná analýza marketingu zdravia. Praktická časť pomocou kvalitatívnej metódy výskumu trhu ZMET skúma vnímanie zdravia slovenskími respondentmi, prepája poznatky získané v teoretickej časti a na základe obmedzení, s ktorými je daný výskum spojený, vyvodzuje odporúčania pre marketing zdravia. Cieľom práce je poukázať na dôležitosť prenikania do myslí spotrebiteľov pri tvorbe kampaní a aplikovať odhalené hlboké metafory do dizajnu produktov, reklám a vo všeobecnosti marketingovej komunikácie.Diplomová práce se zaměřuje na analýzu zdraví v rámci marketingu zdraví, který je v práci identifikován jako široký pojem zahrnující jak branding veřejného zdraví, tak i branding zdraví v oblasti komerčního marketingu. Důraz je kladen na prostředí slovenského trhu. Teoretická část se zabývá pojmem zdraví, jeho hodnoty a zdravotní gramotnosti. Následuje situační analýza slovenského trhu se zdravím, demografického vývoje a charakteristika zdraví a zdravotnictví v Československu. Jádro teoretické části práce tvoří komplexní analýza marketingu zdraví. Praktická část pomocí kvalitativní metody výzkumu trhu ZMET zkoumá vnímání zdraví slovenskými respondenty, propojuje poznatky získané v teoretické části a na základě omezení, se kterými je daný výzkum spojen, vyvozuje doporučení pro marketing zdraví. Cílem práce je poukázat na důležitost pronikání do mysli spotřebitelů při tvorbě kampaní a aplikovat odhalené hluboké metafory do designu produktů, reklam a obecně marketingové komunikace.The thesis focuses on the analysis of health in terms of health marketing, which is identified as the broad term that includes public health branding, as well as the commercial health branding. Emphasis is placed on the Slovak market. The theoretical part deals with the concept of health, the value of health and health literacy. This part consists of a situation analysis of the Slovak market of health, its demographic and health characteristics as well as the description of health and health care in Czechosovakia. The core of the theoretical part of the thesis is a comprehensive analysis of the health marketing. The practical part with qualitative market research method ZMET examines perception of health of Slovak respondents, connects gained information from the theoretical part of the thesis and gives recommendations for the health marketing by taking limitations of the used qualitative research method in consideration. The aim of my Master's Thesis is to show the importance of penetration into the minds of consumers by creating marketing campaigns and revealed deep metaphors apply to product design, advertising and marketing communication in general.
Klíčová slova:
branding zdraví; marketing zdraví; vnímání zdraví; zdravotní gramotnost; ZMET; health branding; health literacy; health marketing; perception of health; ZMET
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/34560