Original title:
Analýza marketingového prostředí v Dánsku
Translated title:
Marketing Analysis Of Denmark
Authors:
Bergerová, Linda ; Machková, Hana (advisor) ; Malý, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je analyzovat marketingové prostředí dánského trhu a zkoumat vnější faktory, které ovlivňují firmy při jejich působení na tomto trhu. Mojí snahou je vytvořit představu o dánském podnikatelském prostředí a kulturních odlišnostech Dánů. Při analýze vycházím z vybraných a nejdůležitějších makrofaktorů politických, ekonomických a sociálních. Věnuji se také kulturním specifikům, na jejichž základě a s využitím identifikovaných makrofaktorů uvádím rady, které by měly firmy zohlednit při plánování své marketingové strategie. Díky této práci by čeští podnikatelé měli lépe porozumět tamějšímu prostředí, objevit možné šance jak se uplatnit, ale také odhalit rizika spojená s podnikáním v Dánsku.The aim of this diploma thesis is to analyze the marketing environment of the Danish market and to examine the external factors which affect the companies and their activities in this market. My goal is to create a realistic idea about the Danish business environment and cultural differences of the Danes. For the purpose of this analysis I focused on the most important macrofactors, such as the political, economic and social factors. On the basis of cultural specifics and identified macrofactors I also give some advice to the companies to take into account when planning their marketing strategy. As a result of this thesis Czech entrepreneurs might be better able to understand the Danish environment, detect possible opportunities and also reveal the risks associated with doing business in Denmark.
Keywords:
Business Environment; Denmark; Marketing Analysis; PEST Analysis; Dánsko; Marketingová analýza; PEST analýza; podnikatelské prostředí
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/34272