Original title:
Komunikační kampaň na vybraný produkt
Translated title:
The Communication Campaign on the Selected Product
Authors:
Janouchová, Jana ; Kozlová, Taťána (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomova prace se zameruje na vyznam marketingového výzkumu spotrebitelu, který byl získán pomocí samostatného dotazníkového setrení u predpokládané cílové skupiny. Výzkum byl proveden ve spolecnosti Curaden Czech s.r.o. a na základe jeho finálního vyhodnocení byla zpracována marketingová kampan, která byla v následujícím roce zapojena jako nová aktivita do marketingového plánu. Marketingová kampan byla vyuzita pro postupné obeznámení a získání nového prodejního kanálu, ordinace stomatologu a dentálních hygienistek.This thesis ellaborates importance of the marketing research. The research has been based on the tailor made questionnaire directed to the assumed target group. The research has been conducted in the Curaden Czech s.r.o. and based on its resutls, there was designed a new marketing campaign. This campaign was included into overall annual marketing plan of the Curaden Czech. Objective of the campaign was to acquire and penetrate a new distribution channel: dental clinics and dental hygienists.
Keywords:
Advertising campaign; Market research; Marketing communication; Marketingová komunikace; Reklamní kampaň; Výzkum trhu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/33646