Original title:
Elektronický obchod v malé a střední firmě
Translated title:
Electronic commerce in small and medium entreprises
Authors:
Svobodová, Jana ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Topolová, Ivana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá procesem založení internetového obchodu v podmínkách České republiky se zaměřením na veškeré složky tvorby e-shopu od prvotního ujasnění cílů přes získávání živnostenského oprávnění až po zpřístupnění obchodu uživatelům. Dále je v práci popsáno, jakými způsoby lze internetový obchod efektivně propagovat a jaké mohou vzniknout komplikace při jeho reálném provozování. Praktická část práce analyzuje již zaběhnutý e-shop www.gastrocom.cz.This bachelor thesis examines the process of establishing an internet business in the Czech Republic, focusing on all the components of an e-shop from the initial setting goals through the acquisition of a trade license to making the e-shop available to users. Further, the work describes how to promote the e-shop effectively and what complications may arise during the real operation. Practical work analyzes a running e-shop www.gastrocom.cz.
Keywords:
e-shop; internet business; internet marketing; internetový marketing; internetový obchod; podnikání na internetu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30696